...polysyllabic...
Hello welcome to my online diary. Feel free to read and post comments!

The Posts

Kehilangan terbesar...
Friday, March 23, 2012 » 11:42 AM » 0Comment(s)

Assalamua'laikum. Pagi ni, lebih kurang pukul 7.30, aku turun bawah nak tengok TV. Tak ada apa-apa rancangan best pun sehingga lah aku bukak TV3 dan pengacara tu cakap yang Tan Sri Mazlan Nordin telah meninggal dunia. Terkejut beruk aku. Bayangkan, tiap-tiap hari aku baca kolum beliau dan tiba-tiba beliau meninggal. Tak ke gila tu?
Banyak la jugak artikel yang ditulisnya aku ada simpan. Bukan apa, kreatif, tersusun, rapi dan padat. Tak ada cacat cela. Perfect 10 kata orang putih. Selain daripada beliau, Shahnon Ahmad, Usman Awang, Faizal Tehrani, Mawar Shafie dan banyak lagi. Tak dapat rasanya kalau aku tulis satu persatu kat sini. Pengacara Malaysia Hari Ini tu cakap negara kita kehilangan besar pada hari ini.
Sewaktu dikurniakan pingat..
Tapi, bagi aku, kita sedang mengalami kehilangan terbesar. Tak ada lagi orang yang boleh menegur macam beliau. Tak ada lagi yang memberi nasihat, berkongsi pengalaman dan tiada lagi yang boleh menulis dalam kolum "Mazlan Nordin Menulis".
Shahnon Ahmad
Sayu. Itu sahaja yang boleh aku gambarkan. Macam.....kosong. Tiada apa-apa lagi yang tinggal untuk aku. Tapi, sebagai umat Islam, aku kena redha dengan pemergiannya. Aku cuma mampu mendoakan idola aku dirahmati Allah azzajawalla. Cuma, aku tak tahu kalau penulis-penulis muda di luar sana boleh menerima pemergiannya. Takut nak fikir masa depan seni penulisan ni terkubur kalau satu demi satu tokoh penting dalam bidang ni pergi meninggalkan dunia yang sekerat ni.
Adilah's

Aku rasa, tu je lah. Sekurang-kurangnya aku dah luahkan apa yang terbuku ni. Semoga rohmu dirahmati Allah. Amin. Al-Fatihah.

Labels: , , ,








© uniquelycorn™ 2017 | Powered by Blogger

My Profile

Dishonour to your cow. Now pour the tea.
View My Complete Profile
Page
C'mon. Have a click

Other Worldly
Rumors are made by people who just want attention from the person they made it about. :)
Tags and Labels
Time Bomb!!


· Wishes ·
Finish my degree
Balas jasa parents
Get a decent job
Control my temper
Be a better person
Me Elsewhere ♥
Ask me sh!ts
Click it!!
Hate me?
Say What You Want
Say something that please you. I accept both good and hate comment. Be a troll!!
Tweetz
I just want to pump up my blog and put this widget. I'm SO out of idea. Dammit
My house, my PROUD
SLYTH ERIN
{ wear }


Icons by » This fella.
Press Them
The Fray
All Time Low
Trivium
Evanescence
Breaking Benjamin