...polysyllabic...
Hello welcome to my online diary. Feel free to read and post comments!

The Posts

Penjual ikan hanyir hati kering batu kayu keras.
Thursday, June 27, 2013 » 2:09 AM » 0Comment(s)

Assalamualaikum. Nak tahu satu benda tak? Tak payah nak geleng kepala, angguk je lah. Aku pangg kang. Sekarang pukul 01:41 pagi. Dan, aku tak boleh tidur. Rasa terbuku hati.

Baiklah. Aku secara jujurnya makin sakit hati dengan hidup aku. Banyak manusia sekitar aku asyik pijak, lompat atas kepala aku. Diorang ingat aku tak tahu yang diorang buat semua benda tu. Ya, aku tahu korang semua cucuk aku, tikam aku dari belakang. Tapi, aku nak simpan, pendam habis-habis sebelum aku lepaskan semuanya satu hari nanti. Meletup depan korang semua.

Ahh sakit hati. Sakit sangat. Aku nak mengadu kat siapa? Siapa je yang selalu tolong aku? No one besides God. He helps me, yes He does. But, I want a decent proper motivation from my friends. Not only from God and my family. Aku nak korang yang motivate aku. Tapi, pagar dah makan padi. Siap kenyang muntat lagi tu. Rakus nya pagar tu makan padi! Tak tinggal sisa langsung. Aku sedar diri yang aku ni budak baru, semua benda tak tahu handle. Noob lah cakap budak sekarang. Tapi, sampai bila aku nak jadi noob tu? Takkan sampai kiamat? Takkan sampai aku grad?

Patutnya korang yang tua-tua ni sedar benda tu jadi kenapa. Perkataan kenapa tu patut selalu ada dalam kepala hotak korang. Tapi? Korang masih tak sedar lagi benda tu. Asyik nak tuding jari salahkan si noob-noob bangsat macam aku ni kan? Yeah, I got that shit. I know that shit. But. Seriously. Sikap korang yang selfish jual ikan ni lah yang akan menyebabkan puak korang pupus satu hari nanti. Just wait for that moment bitches. Just wait.

Ya, aku boleh bayangkan macam mana saat korang mati nanti. Aku nak tengok siapa yang nak datang ziarah korang, kapankan korang, tanam korang, angkat jenazah korang tu humban masuk liang lahad. Tak ada siapa pun melainkan puak puak jual ikan korang ni je yang datang. Sebab korang ni penjual ikan.

Aku sedar diri aku yang kurang ilmu ni. Eh, silap. Aku sedar diri aku yang tak ada ilmu ni. Sentiasa dituding jari telunjuk runcing bengkok korang tu. Aku sedar aku ni kerdil.

Ntah lah. Mungkin memang salah aku yang aku ni noob kot. Kecelakaan melanda diri aku. Tak macam korang semua yang dah pro dalam segala hal. Sebab tu lah pandangan aku tak pernah dan tak akan diterima pakai oleh puak penjual ikan seperti korang semua yang hanyir tu.

Malas ah aku nak bazirkan air mata aku demi korang, lebih-lebih lagi bila aku sendiri tangkap leleh sebab aku tak tahu langsung apa salah aku. Langsung aku tak diberitahu apa salah aku, apa kelemahan aku. Yang aku dapat, pulau. Aku dapat dipulaukan oleh korang semua si penjual ikan hanyir.

Nak buat macam mana kan? Nak berlari bogel satu U? Mustahil. Nak jerit sampai berdarah anak tekak? Baik aku jerit time gig. Nak tikam korang balik dengan pisau 99 kali kat perut? Malas aku darah banyak keluar. Nak maki korang depan-depan? Elak korang je maki aku semua air liur tersembur.

Jadi, aku ambil keputusan nak biarkan sahaja apa tahi najis yang korang dah campak atas kepala aku. Aku akan biarkan aja semua benda ni jadi, sampailah ada legasi baru yang pegang tampuk kepimpinan korang, masa tu; tahu lah yang mana langit, yang mana bumi.

Aku rasa tu jelah kot. Jam pun dah pukul 02:05 AM. Aku rasa aku patut tidur. Selamat malam dunia


ps: Aku rasa hacks ni pun noob jugak. Acah bagus dengan wraping dia yang menyala tu, pedehal tak sama lansung. Lahanatnya! Sekian nerds

Labels: , , ,








© uniquelycorn™ 2017 | Powered by Blogger

My Profile

Dishonour to your cow. Now pour the tea.
View My Complete Profile
Page
C'mon. Have a click

Other Worldly
Rumors are made by people who just want attention from the person they made it about. :)
Tags and Labels
Time Bomb!!


· Wishes ·
Finish my degree
Balas jasa parents
Get a decent job
Control my temper
Be a better person
Me Elsewhere ♥
Ask me sh!ts
Click it!!
Hate me?
Say What You Want
Say something that please you. I accept both good and hate comment. Be a troll!!
Tweetz
I just want to pump up my blog and put this widget. I'm SO out of idea. Dammit
My house, my PROUD
SLYTH ERIN
{ wear }


Icons by » This fella.
Press Them
The Fray
All Time Low
Trivium
Evanescence
Breaking Benjamin