...polysyllabic...
Hello welcome to my online diary. Feel free to read and post comments!

The Posts

Entri panjang yang gembira, sedih, bercampur-baur.
Monday, March 04, 2013 » 10:19 AM » 0Comment(s)

Assalamualaikum people.
Sebelum apa-apa, aku nak minta maaf sebab saya tak tulis entri pada 17/2/2013 haritu. Ada sebab. Aku sibuk sangat-sangat hari tu. Almaklumlah. Baru sampai Machang haritu. Memang blur-blur je otak.
Aku ingat lagi. Aku, Wan dan Epoy balik skali. Epoy ni budak part 1. Budak Ipoh jugak. Wan je budak Tapah. Malam tu kalau tak, aku kena duduk dengan si Wan ni. Tapi syukur alhamdulilah, aku jumpa Epoy, dia dapat duduk ngan Wan. Aku duduk single. Diorang double seat. No touching-touching, no lentok-lentok. Lega. Kurang dosa aku, Wan.
Tapi, sebelum cuti raya Cina tu, aku ingat lagi yang kitorang kena setel satu program DiPAC. Nadwah Islamiah. Semua buat dekat HRDA. Kecuali penutup. Buat kat AU300. Aku selaku biro Disiplin dan Keselamatan dalam program tu, aku kena tugaskan untuk memantau pelajar, peserta dan biro-biro lain. Tegur-tegur jugak, kerja-kerja jugak. Aku nak minta maaf la yang aku tak turun masa Qiamulai tu. Haa, lupa satu benda penting. Sir Tengku Farid, our BEL lecturer nikah mase 23/2/1213.

ni muka belakang

 ni muka depan. Yes. It's just a piece of paper. He do it himself. Nak jimat katanya.

Okay, Sir dah kahwin. Muka semua budak perempuan sumpah macam cipan kena hentak. REmuk je aku tengok. Especially si Teha, Sera dan Mira. Hadui. Retak seretak retaknya. Hahahaha. Aku tak ada efek pun. Buat lek sudah. Kepoh je diorang ni.
Oh. Lupa jugak nak share. Aku ade bertanding untuk barisan exco dan MT untuk DiPAC mase bulan 1 dulu. Pilihan raya beb. Bukannya senang. Tapi alhamdulilah, aku dan geng-geng grup aku yang paling banyak  ada dalam DiPAC. Aqil cakap kitorang dah jadi macam grup diorang, grup 4B.Banyak yang jadi exco MT DiPAC. Betul jugak. Safwan, Nuyu, Mishi, Etty, Lyea, Ikhwan, Lan, Shafiq, Pali dan macam-macam lagi. Aku pun tak berapa nak ingat jugak. Ha, ni gambar mase pilihan raya dulu.

 amik attendance

aku no 30 kalo korang perasan. Yep. muka budak sekolah

Lepas pilihan raya, kitorang kena buat AGM. Annual Grand Meeting, malas ah aku nak upload gambar-gambar. Banyak weh. First task untuk aku dengan Wan Hazwan (dua-dua exco Multimedia dan Informasi) kena buat montaj exco MT yang baru. Kitorang buat secara berasingan. Aku buat jugak, dia pun sama. Tapi, kitorang pilih yang baik punya, si Wan punya lah. Aku punya terlalu simple.
Ha..! Nadwah Islamiah. Program DiPAC anjuran bersama EISART dan IMAN. Pengarah Projek, Safwan Salludin. (correct me if I'm wrong, nama ni saya selalu salah taip) Aku selaku biro Disiplin dan Keselamatan. Macam yang aku cakap tadi. Aku dengan Shahrul Izwan Saidi yang pegang biro ni. Tugas kitorang tak de lah besar macm biro yang lain; tapi kalo tak buat elok-elok, impak dia amatlah besar.
Aku sepatutnya kena pergi OPKIM perdana kat Jeli dengan Pencak Silat, tapi aku ada modul masa 23/2/2103. Hari yang sama Sir Farid kahwin. Hari Explorace Nadwah Islamiah. Memang pack jadual minggu tu. Sebab Nadwah start hari Khamis, 21/2/2013.

 ni kitorang kena buat perfect square guna benda biru tu

aku dengan Yaya Saupi. Aini pun skali ngan kitorang. 

Lepas Modul, kitorang kena straight pergi AU300. Sebab ada raptai untuk majlis penutup Nadwah Islamiah. Nadwah ni ada pertandingan Tilawah, Sajak, Explorace dan Qiamulai. Sajak memang banyak budak AM yang masuk, Tilawah pun sama, tapi explorace, penyertaan amat sikit, sedih weh.

 yeah..! DiPAC Crew babe. Ni kak Wani yang buat.

 practice makes perfect

 le judges. Both the best Qari

warna ni je yang masyuk. ehehe

 Presiden, Presiden dan Presiden.

 Teha dengan Pena Berahinya Beraninya
 Wakil MUTAC if I'm not mistaken, solo Kumbang untuk Sajak

 Ulasan Juri-juri. *Dengar-dengar

 Disebabkan tiada penyertaan Pidato, Din cuma buat persembahan saja petang tu. Menang tanpa bertanding

 Kucing ni asyik ikut Rosh, Najah ngan Aini. Kiranya jadi anak diorang la. :P

aku tak tau siapa yang tangkap, tapi memang Acai gedik gila. Dah la Modul awal sebab nak balik Pahang

 the VIPs

le hampers. 31 semuanya

Memandangkan aku tak dapat pergi OPKIM perdana tu, aku suruh abang aku, si Wan; capture a few damn good photos for me. Thank God, gambar-gambar yang dia amik boleh digunapakai. Mungkin sebab kak Tia  yang amik kot. Atau Wan yang amik. Ntah. Pedulikan siapa yang amik gambaq. Janji kerenn gitu. Pencak skali ngan Cekak. Both kat Jeli. Skali ngan geng mane ntah. Janji diorang kat Jeli. OPKIM perdana ni anjuran UiTM Shah Alam dan UiTM Machang. Machang hantar 800 pelajar, Shah Alam pulak hantar dalam 200 gitu. Memang OPKIM perdana lah ni. Sebab PM pun turun. Here's the photos that captured by EeWan Kaa. Atau being captured by Fatahiah Said. *lantak la sape yang tangkap pun*

segerombolan sukarelawan

 brass band seh

 Kak Dijah, Kak Sema n Kak Sirah

OPKIM Perdana

sukarelawans

 abe long sapu sampah terr :P hehe

 banyak gila bas

Lan RVP. Bajet lebih :P

OPKIM sudah tutup, kita beralih pulak pada Pertandingan Silat 4 Penjuru anjuran Persatuan Pencak Silat UiTM Kelantan. Ni program kak Jun. Kitorang jemput UiTM Arau, Politeknik Kota Bharu (PKB) dan Universiti Malaysia Kelantan (UMK).
First match Din dengan Wan. UiTM A dengan UiTM B. Wan menang. Congrats. Aku match yang ke-9. Lawan dengan budak KARISMA-12. Mati aku. Yep. Sorry gila-gila ah Bila Arau oi. Aku shoot muka ko dua kali. Panas tak tentu pasal pagi tu. Sorry beb. Tuam ais eh.
Tapi seriously, budak-budak Arau memang cam siot diorang main. Pro bai. Pro gila. Hadui. Even Achap pun kalah. Nak buat camne. Lain masa lah jawabnya. Lain style, lain orang, lain semangat. Aku harap sangat kalau aku pergi KARISMA bulan 11 nanti, aku dapat perform elok-elok. Game aku macam haprak. Emosi lebih. Macam-macam keluar dari mulut aku weh. Semua ada. Aku pun heran. But next time, I'll kick them right on the body protector, not in the face.
Amin, Wan, Imah, Black, Yana dan Jun dapat emas. It means kitorang juara keseluruhan. Thanks kepada bro aku, Acai yang sudi datang tengok kitorang game. Eventhough dia banyak meroyan. *Gigit telinga, tarik rambut, cubit hidung, pukul punggung dan macam-macam lagi yang meraban* Ni ha, santapan gambar untuk korang
 Kesian Aiman ngan Lan kena mop. Padan muka. hehehehehe

 Program "Kerana Diriku Begitu berharga". Lepas tu program 4 Penjuru, pasang mattress

Ha, buat ring..


Lan, buat apa tu.

 Saje tangkap. Cam cipan aku tengok. Puihh

 wasit yang sporting gila

 Amin. Hentak orang min. Hentak

 naik kaki, jangan tak naik beb

 Biela VS Biela

 "Aiman, the Handsome :P", kata Nala

 Nala nak buat apa masa ni aku pun tak tau

gua punya gangsa. Jadilah, daripada tak de, kan?

 Black pakai baju kak Eefa. hahaha

Din VS Kaa

 Si Kaa. Muka ketat je..ish ish ish

 Amin punya emas

Dah habis..

So, aku rase sampai situ je. Sebab, lepas ni, mungkin tak de program dah. Final lagi 3 minggu. Kat sini jugak, aku minta korang sedekahkan al-Fatihah kepada keluarga kami, Suhairi budak Pencak dan Gayong yang telah ke rahmatullah pada 1/3/2013 bersamaan dengan 18 RabiulAkhir. Sue ada nasihat kat aku suruh training elok-elok. Tak sangka tu kata-kata terakhir dia kat aku. Allah lebih sayangkan dia. Tak lupakan juga, Mahfuz, juga ke rahmatullah pada hari yang sama. Kak Sue, we all love you. :'(

ps: Tangan aku tergetar-getar nak sebut nama dia. Ya Allah. Kuatkan lah kitorang. Ahli keluarga kami kembali kepadaMu. Kuatkan lah kami ya Allah. Tabahkan lah kami. Aku dah tak boleh nak nangis dah. Kuatkan lah kami. Amin ya rabbal a'lamin.

Labels: , , , , , , ,








© uniquelycorn™ 2017 | Powered by Blogger

My Profile

Dishonour to your cow. Now pour the tea.
View My Complete Profile
Page
C'mon. Have a click

Other Worldly
Rumors are made by people who just want attention from the person they made it about. :)
Tags and Labels
Time Bomb!!


· Wishes ·
Finish my degree
Balas jasa parents
Get a decent job
Control my temper
Be a better person
Me Elsewhere ♥
Ask me sh!ts
Click it!!
Hate me?
Say What You Want
Say something that please you. I accept both good and hate comment. Be a troll!!
Tweetz
I just want to pump up my blog and put this widget. I'm SO out of idea. Dammit
My house, my PROUD
SLYTH ERIN
{ wear }


Icons by » This fella.
Press Them
The Fray
All Time Low
Trivium
Evanescence
Breaking Benjamin