...polysyllabic...
Hello welcome to my online diary. Feel free to read and post comments!

The Posts

Dah nak dekat kuliah. So, I prepared these tips for you guys. ☂
Monday, November 26, 2012 » 6:45 PM » 1Comment(s)

Assalamua'laikum peepsters. *whut de fugh?
Hello world. Haish. Memandangkan lately hujan memanjang, semuanya serba-sebi tak kena. Asyik nak dengar lagu moody atau dark-dark je. Contoh yang paling mudah, sekarang aku tengah sumbat halwa telinga aku ngan My Heart Is Broken daripada Evanescence. Memang layan abis gua cakap lu.
Okay. Tidak perlu meroyan melebih. Entri kali ni aku nak cakap tentang perkara-perkara yang perlu dibuat semasa atau selepas kuliah sewaktu musim hujan neh. Senang cakap aku nak berkongsi dengan korang mengenai tips atau tutorial. Boleh kita mulakan sekarang? Boleh? Okay. Siap sedia dengan tekan butang Ctrl dan C ya.
First of all, aku nak creditkan benda ni kat kakak-kakak bilik aku, Siti Rasyidah Bt Md Rushdi, Siti Naemah Nadwah Bt Wahab dan Siti Nor Shuhada Bt Zainodin yang sudi berkongsi ilmu dengan adiknya ini. Ni bolehlah jugak dijadikan panduan untuk geng-geng sekampus aku. Manalah tahu, tips aku ni berguna, ye dok??

  • The biggest rule, NEVER wears sneaker to the class fella. Musim hujan beb, ko nak tanggung kasut basah ko tu? Seeloknya pakai la selipar atau sandal ke kelas.
  • Always bring yerself an umbrella. Boleh nyanyi skali lagu umbrella, manelah tau. Tapi coverlah lagu umbrella tu versi All Time Low. Punk is better than Popshit *Pehal ngan aku neh, tetiba je
  • Jangan la pakai baju warna cerah, terutamanya putih. Sekali kena hempap ngan hujan; nampak lekuk sana-sini, jangan cakap aku tak warning plak.
  • Pakai seluar la lebih baik dari baju kurung. Except for Mondaylah kan sebab hari korporat. Serius. Selalulah pakai seluar. Ianya menjamin keselamatan dan menghindari daripada kesulitan kalian. Bayangkan, korang terjatuh semasa nak kejar bas/giling/kunyit kejadah dan tersungkur, nampak panites korang. PERGHHH..malu abis.
  • Letak buku-buku dalam beg. Takde kerjanya korang nak belek-belek buku and kepit sana-sini bila hujan dah timpa atas buku. Basah abis. Tak ke kesian buku tu kena ayo hujan.
  • Bawak tuala kecik dalam beg. Bukan tuala wanita ye. hehehe Senang weh. Andai kata korang terbasah kat mana-mana. Lap je ngan kain kecik tu. Done
  • Pakailah scarf atau inner. Seribu kali korang pakai tudung tapi kalau tak pakai inner serius hodoh weh. Nampak segala capangan atau tindikan atau kelimumuran segala. Kalau hujan and kena korang, at least tak la basah abis. Ada backup kalau pakai scarf. Betul dok??
Dah. Hingga sini aje lah entri pada kali ini. Memandangkan lagi seminggu nak berkuliah, aku disini nak mendoakan kepada sesiapa yang akan berkuliah in future. Sekian. Aku nak mengundur diri.

buah raja

buah rambut

ps: Tetiap hari hujan, cuaca sejuk. So, dapatla makan derian bebanyok sampai tak ingat dunia. Perut ni dah berbau macam tempoyak dah. Happy holiday people. :)
 


Labels: , , , ,








© uniquelycorn™ 2017 | Powered by Blogger

My Profile

Dishonour to your cow. Now pour the tea.
View My Complete Profile
Page
C'mon. Have a click

Other Worldly
Rumors are made by people who just want attention from the person they made it about. :)
Tags and Labels
Time Bomb!!


· Wishes ·
Finish my degree
Balas jasa parents
Get a decent job
Control my temper
Be a better person
Me Elsewhere ♥
Ask me sh!ts
Click it!!
Hate me?
Say What You Want
Say something that please you. I accept both good and hate comment. Be a troll!!
Tweetz
I just want to pump up my blog and put this widget. I'm SO out of idea. Dammit
My house, my PROUD
SLYTH ERIN
{ wear }


Icons by » This fella.
Press Them
The Fray
All Time Low
Trivium
Evanescence
Breaking Benjamin