...polysyllabic...
Hello welcome to my online diary. Feel free to read and post comments!

The Posts

Janganlah lempang-lempang Pakcik
Saturday, December 24, 2011 » 12:51 PM » 0Comment(s)

Assalamualaikum wahai pembaca-pembacaku yang setia. Semoga ceria dan sentiasa hidup dalam keadaan yang makmur lagi sejahtera.
Haaaa~hari ni saya nak berkongsi dengan kalian tentang kisah politik Malaysia yang boring lagi membosankan. Entri kali ni fasal PAS dan UMNO. (Harapan saya,takde la orang yang marah dan terguris ye)
Hari tu, saya nampak seorang lelaki yang juga seorang bapa kepada budak lelaki ni. Budak ni dalam linkungan 5 atau 6 tahun.
Saya nampak keluarga ni luar kedai runcit dan berdiri sebelah kereta mereka. Si ibu tengah shopping beli barang. Dekat belakang cermin kereta tu ada pelekat Parti PAS yang besar gila sampai boleh tutup semua cermin.Dahsyat kan??
Pada masa tu jugaklah ada lagu UMNO. Si anak menyanyilah lagu tu. Bila ayah dia dengar anak dia sendiri nyanyi lagu tu, dia terus lempang pipi gebu budak tu.
Kesian saya tengok, tapi nak buat macam mana. Si ayah yang fanatik sangat dengan Parti sampai boleh buat macam tu dekat anak dia sendiri. Padahal anak dia tak tau apa-apa melainkan menyanyi seh~
The main question is, mestikah lempang anak sendiri yang menyanyi lagu Parti politik lain? Tinggi sangatkah nilai Parti politik sehingga anak sendiri jadi mangsa?
Kalau nak berpolitik pun, biarlah sesuai dan kena pada masa dan tempat. Janganlah depan kedai runcit pun nak berpolitik pakcik oi...
PS: Berpolitiklah semasa pilihan raya dan janganlah berpolitik pada masa yang tahapa-hapa.


Labels: ,








© uniquelycorn™ 2017 | Powered by Blogger

My Profile

Dishonour to your cow. Now pour the tea.
View My Complete Profile
Page
C'mon. Have a click

Other Worldly
Rumors are made by people who just want attention from the person they made it about. :)
Tags and Labels
Time Bomb!!


· Wishes ·
Finish my degree
Balas jasa parents
Get a decent job
Control my temper
Be a better person
Me Elsewhere ♥
Ask me sh!ts
Click it!!
Hate me?
Say What You Want
Say something that please you. I accept both good and hate comment. Be a troll!!
Tweetz
I just want to pump up my blog and put this widget. I'm SO out of idea. Dammit
My house, my PROUD
SLYTH ERIN
{ wear }


Icons by » This fella.
Press Them
The Fray
All Time Low
Trivium
Evanescence
Breaking Benjamin