...polysyllabic...
Hello welcome to my online diary. Feel free to read and post comments!

The Posts

Penyakit lama menjadi barah. *sigh*
Thursday, April 26, 2012 » 1:13 AM » 3Comment(s)

Assalamua'laikum.
Kali ni, aku nak share tentang kisah peribadi aku. Walaupun label "My Life Me" dah banyak, tapi aku rasa kisah perbadi atau personel ni tak dapat dipisahkan daripada blogger. Kau tak rasa macam tu? Ha, kau boleh blah. Nyah kau dari sini!! GO TO HELL!!  *main-main je, jangan terasa ek?*
Aku ada satu penyakit yang kritikal. Penyakit ni dari dulu lagi dah bertapak dan bersarang dalam badan aku. Tapi penyakit ni tak serius. Sehinggalah tempoh hari, ia semakin menjadi-jadi. Lebih tepat lagi, aku tengah nazak.
Penyakit yang dimaksudkan ialah penyakit tidak-mudah-percaya-dengan-omongan-orang. Serius kan? Ha'ah. memang serius. Penyakit ni dah masuk tahap 5 dah. Tunggu masa dah pergi kata orang.
Dari dulu lagi aku memang susah nak percaya kat orang. Lebih-lebih lagi kalau orang tu aku kenal. Kalau stranger tak pe lagi. Aku boleh tahan. Tapi aku ni tak mudah percaya dengan orang yang aku kenal. Pelik kata kau? Tak. Not to me.
Kalau ada minah atau mamat yang aku kenal tetiba fire aku and terus cakap-cakap perasaan dia, masalah dia, aku tak sure kalau benda tu betul atau tak. Aku ada kemusykilan yang melampau, kata mak aku. Kalau ada relative yang ada problem and stuff yang dia tak dapat nak solve, mesti aku cakap: "Boleh percaya ke ni?" ataupun "Ye ke? Tak percaya lah."
Jadi, itulah penyakit aku. Sampai ke saat ni, perasaan ni tak dapat lari, bahkan sentiasa wujud. Secara jujurnya, aku tak pasti sama ada perasaan ni daripada diri aku sendiri atau pun datang daripada mahkluk Tuhan lain yang sentiasa nak mendajalkan makhlukNya.
Even parents aku pun aku susah nak percaya. Terdetik jugak hati kecik aku ni. Kenapa aku jadi macam ni. Aku kalau boleh tak nak lagi nak gaduh besar dengan parents lagi. Aku tak nak jadi b!+ch tu lagi. Cukuplah setakat tahun lepas je aku jadi macam tu. Nak tido pun terbayang-bayang kalo in future aku jadi lagi macam tu. Na'uzubillah.
Tujuan aku tulis penyakit aku ni sebab aku nak pandangan tuan/puan/saudara/saudari yang dihormati ekoran penyakit ni terlalu membuak-buak dan dikhuatiri akan menjahanamkan diri sendiri dan orang sekeliling. Komentar sangat diperlukan sama ada secara anon mahupun secara public.
So, that's my bloody problem that disturbs me. Aku harap sangat kalau ada indivu yang boleh bantu aku. I think that's it.
Assalamua'laikum.

PS: Sebelum tido jangan lupa basuh kaki. Takut nanti bau busuk kaki lekat kat kain selimut.

Labels: , ,








© uniquelycorn™ 2017 | Powered by Blogger

My Profile

Dishonour to your cow. Now pour the tea.
View My Complete Profile
Page
C'mon. Have a click

Other Worldly
Rumors are made by people who just want attention from the person they made it about. :)
Tags and Labels
Time Bomb!!


· Wishes ·
Finish my degree
Balas jasa parents
Get a decent job
Control my temper
Be a better person
Me Elsewhere ♥
Ask me sh!ts
Click it!!
Hate me?
Say What You Want
Say something that please you. I accept both good and hate comment. Be a troll!!
Tweetz
I just want to pump up my blog and put this widget. I'm SO out of idea. Dammit
My house, my PROUD
SLYTH ERIN
{ wear }


Icons by » This fella.
Press Them
The Fray
All Time Low
Trivium
Evanescence
Breaking Benjamin